" Eksperci programowania"
W ramach projektu zostaną przeprowadzone dodatkowe zajęcia dla uczniów klas I – III. Uczniowie przez zabawę będą uczyć się podstaw programowania z użyciem programów Scratch, Scratch Jr lub Baltie. Zajęcia z użyciem maty edukacyjnej i klocków LEGO WeDo 2.0 pozwolą w formie zabawy rozwijać w uczniach kompetencje informatyczne, myślenie komputacyjne, zdolność do kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia algorytmicznego.
Zajęcia w bibliotece:
W czasie zajęć w bibliotece gminnej uczniowie zapoznali się z funkcjonowaniem, zbiorami i ofertą Biblioteki. Dowiedzieli się także o sposobach korzystania ze źródeł w celu pozyskiwania potrzebnych informacji. Poznali źródła informacji, m.in. katalogi komputerowe i bibliograficzne bazy danych Atrakcją spotkania było obejrzenie wystawy zakładek do książek zgromadzonych przez Bibliotekę. Sporo radości mieli uczniowie przy kodowaniu drogi biblioteka – szkoła. Na pamiątkę każdy uczestnik otrzymał zakładkę do książki.
Zajęcia w naszej szkole:
Uczestnicy programu "Eksperci programowania" w czasie swoich zajęć świetnie się bawią i uczą.
Dużo radości dają im zabawy i gry na macie edukacyjnej – np. kodowanie drogi do skarbu albo gry edukacyjne na wielkiej planszy. Największe zainteresowanie budzi zwykle budowanie i programowanie robotów.
Niektórzy jednak lepiej bawią się przy ćwiczeniach w programie Scratch Junior i w programie Balti.